ING-onderzoek concludeert dat bedrijven die aan het milieu denken de klant en de belegger spekken.
Bedrijven die minder energie en water verbruiken, het afval hergebruiken, geen schaarse goederen gebruiken of producten maken die in het gebruik duurzaam zijn, maken over vijf jaar meer winst dan bedrijven die dat niet doen. Dit komt doordat de kosten van de besparingen in hun voordeel werken en de marges op peil houden. Daarnaast voelt de consument het gebruik van die producten in zijn portemonnee.
Dit blijkt uit het onderzoek ‘The third industrial revolution’ van de ING-analisten Marco Gulpers en Gerard Rijk. Bedrijven als CSM, Nutreco, AkzoNobel, Heineken, Unilever, Ahold en Philips beaamden dit gisteren tijdens een congres. Om diezelfde reden heeft Unilever een wasmiddel waarmee op dertig graden kan worden gewassen en wil Ahold de 4500 producten van zijn huismerk in 2015 duurzaam produceren. Nu zijn dat er slechts 350.
Lees het volledige artikel via de link.