Bron
Triodos Bank
We doen zeven dagen per week, elke dag weer, minimaal een geldtransactie. Je bent daarmee als consument in staat bij elke transactie die je doet een duurzame verandering in de wereld in gang te zetten. Wij hebben als individu veel meer invloed dan we denken. Bijvoorbeeld met ons geld. Of we nu dagelijks eten kopen, uit eten gaan of kleding aanschaffen. En als we ons dat realiseren, wat doen we dan? De nieuwste campagne van Triodos Bank ‘Geld verandert de wereld’ start vandaag (19 december 2016) met radio en TV commercials. Begin 2017 krijgt de campagne een interactief vervolg. In januari zullen in Amsterdam de duurzame ondernemers die bij de bank bankieren en consumenten met elkaar verbonden worden. Door ondernemers en hun duurzame producten, diensten en initiatieven in kaart te brengen en consumenten te helpen hun weg daar naartoe toe te vinden.
Sinds de oprichting van Triodos Bank heeft de bank alleen duurzame ondernemers gefinancierd. Via de mobiel bankieren app van Triodos Bank en de website zijn deze bedrijven al te bekijken. Zo kon je al zien door je postcode in te vullen welke bedrijven dat zijn bij jou in de buurt. Dat levert een prachtig bestand op van ondernemers die de wereld op hun manier willen veranderen.
Volgens Matthijs Bierman, Directeur van Triodos Bank gaat de bank met de campagne een stap verder dan voorheen door consumenten en ondernemers niet alleen bewust te maken, maar ze ook concreet te laten zien wat ze vervolgens kunnen doen: “De invloed die we als individu vandaag de dag hebben, is meer dan ooit actueel onderwerp van gesprek. Onze campagne roept consumenten en ondernemers op om in de kracht van hun eigen invloed te geloven. Want elke dag weer heeft het geld dat we uitgeven, investeren in ons bedrijf, sparen of beleggen een veranderkracht die ongekend is en die we niet moeten onderschatten. Als we dat beseffen, dan kunnen we daadwerkelijk bijdragen aan een meer duurzame wereld. En we nodigen iedereen uit om met ons mee te doen”.