ASN Bank biedt volgens de Customer Experience Excellence Analysis 2018 de beste klantervaring in de financiële sector. KPMG peilde voor dit onderzoek de mening van ruim vijfduizend Nederlandse consumenten. In het onderzoek zijn meer dan tweehonderd verschillende merken in tien verschillende branches vertegenwoordigd. Overall staat ASN Bank op de vierde plek in de top tweehonderd.
Consumentenervaringen
In het onderzoek is aan de hand van zes pijlers gekeken naar consumentenervaringen. Hoe ervaren klanten de persoonlijke benadering van een organisatie? Hoe voelt de bedrijfsintegriteit aan? En hoe gaat de dienstverlener om met de verwachtingen van een klant? Ook aan bod kwamen het inlevingsvermogen in de klant en de effectiviteit waarmee de aankoop van een product tot stand komt. Ten slotte onderzocht KPMG hoe de klant het probleemoplossend vermogen van een organisatie ervaart.
‘ASN Bank staat bovenaan de ranking van de financiële dienstverleners in Nederland. Dankzij de sterke focus op duurzaam bankieren en de sterke merkbelofte (‘Op deze manier maakt geld wel gelukkig’) geloven klanten dat de bank staat voor meer dan winst maken, waardoor een diepere laag van klantbinding is bereikt.’ – Quote uit het onderzoeksrapport van KMPG