Mars, Unilever en Nestlé hebben ieder hun eigen manier om te voldoen aan het akkoord van Parijs

Bron
VEB

Voedingsmiddelenproducenten Mars, Unilever en Nestlé onderschrijven alle drie de doelstellingen van het klimaatakkoord van Parijs. Wat dat in de praktijk precies betekent voor de acties die ze nemen om de CO2-uitstoot te beperken, is voor elk bedrijf anders. Het laat zien hoe ongrijpbaar het begrip duurzaamheid is, ook voor beleggers.

Dat de aandacht voor duurzaamheid nog steeds groot is, is wel duidelijk. Deze week haalde Mars de media met het plan om 1 miljard dollar te investeren in duurzaamheid. Deze investering zal zich volgens Mars dubbel en dwars uitbetalen.

Waar het kapitaal precies in wordt geïnvesteerd is niet helder en dus evenmin hoe de investering precies zal worden terugverdiend. Waar Mars duidelijker over is, is over de ambities voor zijn CO2-uitstoot.

Lees het volledige artikel

Share Button