ASN Bank werd bekroond met een bronzen Effie voor ‘Zo maakt geld gelukkig, dat als doel had duurzaam bankieren te populariseren.
ASN Bank laat zien dat je met een relevante boodschap en een aantrekkelijke vorm een enorme impact kunt hebben. Ook met een relatief klein budget binnen een sector waarin mensen niet snel in beweging komen.
In anderhalf jaar tijd maken we duurzaam bankieren toegankelijk voor een breder publiek. En zodra mensen ons spontaan kunnen noemen, overwegen ze ons direct. Dat betaalt zich uit: het klantenbestand groeit met 25% en wordt met een ruime meerderheid verrijkt met jonge mensen.
Zo stimuleren we samen steeds meer duurzame vooruitgang. Zo maakt geld gelukkig.
De jury zegt: De campagne verdient een bronzen Effie vanwege de uitstekende resultaten op merkniveau. De merkoverweging en merkvoorkeur zijn bijna verdubbeld. Dat is echt significant. ASN is op de kaart gezet. En het aantal nieuwe klanten dat zich heeft gemeld overstijgt de 25% die als doel was gesteld. Dat is een uitstekende score, zelfs als je meeweegt dat ASN Bank de wind mee had omdat grootbanken nogal eens slecht in het nieuws kwamen en duurzaamheid op alle fronten in de samenleving terrein heeft gewonnen. In dat opzicht had een vergelijking met andere duurzame banken het resultaat van ASN Bank een extra dimensie kunnen geven. Jammer dat dit niet in de case is opgenomen. Niettemin is dit een mooi voorbeeld van een geslaagde merkcase met een prachtig resultaat.