Nederlandse producent duurzame warmtekussens Stoov haalt €300.000 op bij MKB & Technofonds Flevoland en informal investor

Bron
Stoov

Vandaag maakt Stoov, de Nederlandse producent van duurzame warmtekussens, bekend dat zij EUR 300.000 groei-investering ontvangen van het MKB & Technofonds Flevoland en een informal investor. Deze investering wordt gebruikt voor verdere internationale groei en optimalisatie van de supply chain.

Stoov warmtekussens bestaat sinds 2016 en richtte zich tot en met 2017 hoofdzakelijk op het verduurzamen van verwarmde horecaterrassen met energiezuinige draadloze warmtekussens. Door het aanhoudende succes en de toenemende vraag bij consumenten, breidde Stoov in 2017 uit naar de consumentenmarkt met een uitgebreid assortiment. Hiermee is de groei van het bedrijf jaar op jaar verdubbeld. Deze groei kan nu verder doorgezet worden met de groei-investering van 300.000. Stoov zal de investering gebruiken om de supply chain en logistiek te optimaliseren en zo ook de internationale sales te laten toenemen.

“Met deze investering kunnen we opnieuw een stap verder gaan met de ontwikkeling en uitbreiding van Stoov en de stijgende lijn van succes doorzetten. Deze investering komt mede van een professionele investeerder met een goed netwerk en een praktische blik die met ons mee kan groeien”, vertelt oprichter Teun van Leijsen enthousiast. “We zijn ontzettend blij dat we bij kunnen dragen aan de groei van Stoov, een Nederlandse duurzame onderneming met een sterke positie in de markt. Ze hebben de juiste brandbuilding strategie en een sterk team om Stoov naar een nog hoger niveau te tillen”, aldus Eric Bos Waaldijk, Investment Manager bij MKB & Technofonds Flevoland.

Stoov is ontstaan in 2016 nadat oprichter Teun van Leijsen na jarenlang succesvol in het bankwezen te hebben gewerkt, besluit het roer om te gooien. Hij en zijn vrouw zijn echte buitenmensen, maar toch ziet hij haar buiten vaak koukleumen. De oplossing is het stijlvolle en duurzame infrarood warmtekussen waarmee Stoov bekend is geworden. Vanaf 2017 is Stoov uitgebreid met een assortiment expliciet gericht op consumenten. Samenwerkingen met grote webshops als Fonq en aanwezigheid op de VT Wonen Beurs hebben voor nog meer naamsbekendheid in omzet gezorgd. In 2018 introduceerde de Nederlandse producent de innovatieve magnetische oplaadkoppeling en nieuwe producten als de Big Hug. Met deze uitbreiding en nieuwe producten maakte Stoov een 150% groei door op retail in 2018.

Het bedrijf heeft sinds de oprichting meer dan 15.000 producten verkocht, waarvan meer dan de helft van de omzet uit het buitenland komt. De warmtekussens van Stoov zijn uniek vanwege hun stijlvolle design met eigentijdse uitstraling & het optimale gebruiksgemak. Praktisch Dutch design gecombineerd met laag energieverbruik maken dat dit warmtekussens zijn waar je trots op mag zijn in je interieur.

Share Button