MYOMY do goods trekt 500.000 euro aan via een succesvolle crowdfunding campagne op Rabo&Crowd. Particuliere beleggers konden obligatieleningen aanschaffen via dit innovatieve financieringsplatform, een initiatief van Rabobank en Nxchange. In ruim twee maanden tijd werd het streefbedrag bereikt. Beleggers kunnen de obligatieleningen ook verhandelen. Rabobank verstrekt daarnaast een financiering van 475.000 euro. Het Nederlandse tassen- en accessoire merk met een groen hart gaat met het opgehaalde kapitaal haar internationale groeiplannen als circulair modemerk realiseren.
Vertrouwen in circulaire en duurzame groei ambities
Het succes van deze campagne bewijst dat investeerders in deze turbulente tijden in de fashion- en lederwarenbranche vertrouwen hebben in de missie waar MYOMY do goods voor staat: het transparant en eerlijk produceren van fairtrade en duurzame fashionable tassen. Het bedrijf gaat de komende jaren haar succesvolle duurzame modestrategie verder uitrollen en toewerken naar een internationaal circulair merk. Deze zomer breidt MYOMY do goods haar collectie uit met een duurzame tassenlijn voor mannen. Ook gaat het bedrijf haar fairtrade design tassen en accessoires stapsgewijs circulair produceren.
Oprichter en directeur Marja Baas: “Wij staan voor ondernemen vanuit het hart en handelen met liefde en respect voor mensen, dieren en de natuur. Onze inspanningen van de afgelopen jaren hebben hun vruchten afgeworpen en we zijn onze investeerders dankbaar voor het vertrouwen dat ze ons hebben gegeven.” Al sinds de oprichting in 2007 is MYOMY do goods koploper op het vlak van duurzaamheid en investeert het bedrijf continue in duurzame innovaties.