VanMoof heeft opnieuw het Nederlandse crowdfunding record verbroken door het wettelijke maximum van 2,5 miljoen euro in slechts 12 uur tijd op te halen.
Bij een vorige crowdfundingsronde op Oneplanetcrowd in 2017 duurde het veertien dagen om tot het maximum van 2,5 miljoen euro te komen. Deze crowdfunding ronde was zo succesvol dat de VanMoof’s rijders en de Oneplanetcrowd investeerders de teller binnen een dag vol kregen. Dinsdagochtend 12 juni hoorde ze voor het eerst van de crowdfunding via een exclusieve e-mail uitnodiging. Om 20:35 dezelfde dag bereikte de teller €2,5 Miljoen.
De nieuwe crowdfunding campagne bouwt voort op de reputatie van VanMoof als een van de meest innovatieve en onconventionele merken in de internationale fietsindustrie. De campagne volgt op de eerste ronde van de crowdfunding in 2017, die alle Nederlandse records brak en het wettelijke maximum van 2,5 miljoen euro in slechts zeven dagen tijd bereikte. Het directe resultaat was dat VanMoof zijn internationale expansie kon versnellen door het openen van vier brandstores in Europa, de VS en Azië.
“We zijn vereerd door de steun van onze rijders wereldwijd. Op basis van het succes van onze eerste crowdfunding campagne hadden we hoge verwachtingen, maar dit heeft alles overtroffen. Het getoonde niveau van steun geeft ons nog meer vertrouwen om de grenzen te blijven verleggen. Het maakt me zo trots om te zien dat onze rijders zich verenigen om een nog groter deel van VanMoof uit te maken” aldus Taco Carlier, mede-oprichter VanMoof
100k+
In 2019 wil VanMoof in totaal 7,5 miljoen euro ingezamelen via crowdfunding. Dit is verdeeld over de huidige crowdfunding van 2,5 miljoen euro van investeerders die tussen de 250 en 80.000 euro investeren, en een crowdfundingcampagne van 5 miljoen euro voor investeerders die 100.000 euro of meer investeren.
VanMoof rijders worden changemakers
VanMoof heeft dit kapitaal nodig om de wereldwijde markt op te schalen en verder te veroveren – de internationale omzet vertegenwoordigt nu bijna 70% van alle bedrijfsinkomsten. De funding zal worden gebruikt om de productie van VanMoof’s populaire e-bikes, de Electrified S2 en X2 radicaal op te schalen, om verder te investeren in hardware- en softwareontwikkeling en het wereldwijde netwerk van brandstores uit te breiden – met de ambitie om meer mensen wereldwijd aan het fietsen te krijgen.