Bron
LIOF
Regionale ontwikkelingsmaatschappij LIOF investeert in scale-up Grivec Bros B.V. om hun internationale groeiambities een boost te geven. Grivec Bros heeft jeans een cultstatus weten te geven door een uniek concept neer te zetten. Hun denim collectie is handgemaakt in eigen atelier met duurzame materialen en machines. Het merk heeft zich in Nederland bewezen en LIOF investeert nu in hun internationale groeiplannen.
Groene jeans
Ondernemers duo Marcel en Roger Grivec heeft een duidelijke visie op duurzaamheid. Dat gaat van eerlijke handel tot het materiaal dat zij gebruiken voor hun collectie. Zo kopen zij in bij gerenommeerde partijen en gebruiken zij alleen biologisch katoen voor hun bovenkleding. Maar duurzaamheid zit ook in de productiemethode, hun denim wordt met de hand gemaakt met lokale mensen in een lokaal atelier. Zij maken een uniek product dat normaal alleen in Azië wordt geproduceerd. Ook op het dragen van denim hebben ze een groene visie. Zij adviseren om jeans zo lang mogelijk niet te wassen (‘je jeans is je dagboek’). Daarnaast hebben zij een eigen ‘care & repair’ service voor denim. Een duidelijke duurzame visie die prima past bij de duurzaamheidstransitie waar LIOF zich op richt.
Sterke retail strategie
Voor de verkoop zet Grivec niet in op het klassieke fysieke retailkanaal, maar met name op digitalisering: een sterke online strategie waarbij het merk Grivec Bros. in samenwerking met verschillende grote merken wordt uitgebouwd. Hiervoor namen zij onlangs Patrick Mans – voormalig CEO van TopVintage en mede-eigenaar van The Maastricht Leadership Academy – in de arm. Mans, die van TopVintage het internationaal grootste retrofashionbedrijf heeft gemaakt, is aan boord als marketingstrateeg. Hij gaat een online strategie uitrollen met verschillende merken waardoor het online bereik aanzienlijk vergroot zal worden.
De investering van LIOF wordt gebruikt om deze online retail strategie te realiseren en de menskracht van Grivec in hun atelier uit te breiden. De Rabobank investeerde eerder in deze onderneming om de ontwikkeling van de collectie mogelijk te maken.
Ook uniek qua oplage – limited edition
Vanwege de internationale kickstart is in samenwerking met een groot internationaal denim-merk een limited edition van 200 broeken gemaakt. Marcel Grivec vertelt: “De feestelijke onthulling vindt medio januari plaats; dan maken we ook de naam van de partner bekend. Honderd broeken zijn bestemd voor de Europese liefhebber en honderd gaan er naar Japan. Ook daar is men helemaal wild op ongewassen broeken.” Op het label komt: handmade in the Netherlands by Grivec Bros. En achter de schermen ‘powered by LIOF’.