Het vernieuwende patisserie concept rose&vanilla richt zich met de investering van ruim een half miljoen euro’s van Brave New Food Investments op uitbreiding van de capaciteit en verkooplocaties en op productinnovaties met unieke smaakcombinaties en zonder ingrediënten die reacties bij mensen met voedselovergevoeligheid kunnen veroorzaken.
Met vakmanschap, vindingrijkheid en visie innoveert het talentvolle team van rose&vanilla telkens weer de unieke receptuur van producten. Smaak staat voorop en er wordt gestreefd naar perfectie. Door de groeiende vraag naar smakelijke duurzame producten die gemaakt zijn zonder dierlijke ingrediënten, zonder gluten en zonder geraffineerde suikers, groeit rose&vanilla als innovatieve bakkerij onder de visie van Daphne Giesberger en Erik de Wit hard.
Brave New Food Investments is overtuigd van de potentie van rose&vanilla. “Het team van Erik en Daphne maakt uitzonderlijk goede producten. Het assortiment raakt alle relevante thema’s; van biologische herkomst, geschikt voor mensen met intoleranties voor gluten en melk/lactose én zonder enige concessie aan smaak te doen”, aldus Jesse ‘t Lam, co-founder van Brave New Food Investments.
Afnemers zien dat de markt en klantvraag veranderen en willen zich onderscheiden met smaakvolle innovatieve producten. rose&vanilla rekent niet alleen horeca tot haar klanten, haar producten zijn nu ook online, in het schap bij Bio-retailers en andere bakkers te vinden. “Ons assortiment biedt onze afnemers de kans om een grotere doelgroep aan te spreken en gastvrijheid nog meer voorop te stellen, want iederéén kan van onze taartjes genieten”, aldus Erik, co-founder van rose&vanilla.
Het team barst met tientallen nieuwe productideeën letterlijk uit de voegen van de huidige bakkerij. Het partnership en de investering maken de weg vrij naar de toekomst. Daphne verheugt zich: “Nu kunnen we ons richten op productinnovatie, uitbreiding van de productiecapaciteit in een nieuwe bakkerij, vestiging van rose&vanilla taartenwinkels in de 5 grote steden en verkoop in Europa.”
Het partnership met Brave New Food Investments brengt meer voordelen met zich mee. “Het is een goede match. We zitten met ondernemers aan tafel die zelf ook een productiebedrijf hebben gehad. We begrijpen elkaar en weten hoe we de kansen om te innoveren en op te schalen kunnen benutten met behoud van kwaliteit en winstgevendheid”, beamen Erik en Jesse beiden.
Samen met vernieuwende merken zoals Karma Kebab, GRO en SUNT, is rose&vanilla een aanvulling op de groeiende portfolio van Brave New Food Investments. Door middel van smart capital richten zij zich op de versnelling van duurzame voedsel oplossingen voor de toekomst. Daarmee kan worden ingespeeld op de vraag van de markt rekening houdend met dieet, gezondheid van mens, dier en planeet.
Beide partners hebben passie voor het product en de branche en kunnen met deze samenwerking hun ambities waarmaken.