Bron
Lazy Vegan
Lazy Vegan®, het merk achter de ingevroren panklare vegan maaltijden, groeit stevig door en ontvangt om dit mogelijk te maken wederom een half miljoen investeringsgeld van impact investeerders Goeie Grutten Impact Fonds en Fair Capital Partners. Het is de tweede financiële injectie voor de Amsterdamse start-up, dat in april 2021 ook een half miljoen euro groeigeld ontving. Hiermee wil Lazy Vegan verder innoveren, werken aan merkbekendheid in Nederland en het Verenigd Koninkrijk, en de markt verder uitbreiden naar België en Duitsland.
Met de investeringen van Goeie Grutten Impact Fonds en Fair Capital Partners wil Lazy Vegan het meest impactvolle vegan maaltijden-merk van de wereld worden. Beide financiers hebben duurzaamheidsimpact hoog in het vaandel staan, en geloven dat dit hand in hand gaat met gunstige financiële resultaten. De investeringen worden ingezet om verder te kunnen groeien, zowel binnen als buiten Nederland.
De start-up groeide het afgelopen jaar exponentieel, mede dankzij de financiële injectie in april 2021. Inmiddels is Lazy Vegan landelijk verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo, online supermarkt Crisp, en flitsbezorgers Getir en Flink. Over de grens zijn de diepvries maaltijden onder andere beschikbaar bij Saintsbury’s en Waitrose (VK). Deze zomer wordt de merkbekendheid aangejaagd door de campagne “It only takes 8 minutes to save the planet”, een verwijzing naar de klimaatvriendelijke maaltijden die vliegensvlug op tafel staan.
Lazy Vegan® startte in 2019, nadat oprichter Vincent Bosgraaf ontdekte dat er vrijwel geen complete vegan maaltijden te koop waren. Dit gapende gat in de markt wilde hij opvullen. Bas Dijkstra, die jaren ervaring heeft opgedaan bij grote voedingsmerken, sloot zich aan als mede-oprichter. Samen wisten Bosgraaf en Dijkstra hun kennis van koken en ondernemen tot uiting te brengen, en zijn er inmiddels zes verschillende panklare maaltijden verkrijgbaar.