Bron
WEAR
Het Rotterdamse WEAR heeft een groep private investeerders aan boord gehaald van het bedrijf. De kapitaalinjectie zorgt ervoor dat WEAR kan opschalen en het aanbod van ‘pre-loved’ sneakers kan vergroten.
Waar WEAR in 2021 nog gevestigd was in een pop-up shop aan de Van Oldenbarneveltstraat in Rotterdam, is het binnen een jaar uitgegroeid tot een bekende naam in het Rotterdamse en daarbuiten. De startup heeft in een jaar tijd laten zien dat er muziek zit in het bedrijfsmodel. Afgelopen juni verhuisden ze naar de Koopgoot in Rotterdam. ”We zijn nu een kleine zes maanden onderweg en merken aan alles dat het concept goed aanslaat. Door onze aanpak wordt tweedehands door een breder publiek geaccepteerd. Een essentiële ontwikkeling voor een duurzamere mode-industrie” aldus Pim Roggeveen, medeoprichter van WEAR.
Lorenzo van Galen, medeoprichter van WEAR, is verheugd met de ontwikkeling bij het bedrijf: ”Het zorgt ervoor dat we WEAR nog meer op de kaart kunnen zetten in Nederland. De kapitaalinjectie is fijn, maar het gaat ons om de kennis en het netwerk dat we hiermee binnenhalen. Dat zijn de belangrijkste bouwstenen om onze groeiambities te verwezenlijken.”
Eén van de investeerders die WEAR ondersteunt is Stijn van Leeuwen, directeur van Ondernemershuis op Zuid (OOPZ). ”WEAR is een uniek concept dat met haar model belangrijke thema’s tackelt. Het creëren van werkgelegenheid voor een kwetsbare doelgroep is daar één van, een belangrijke voor een stad als Rotterdam. Veel mensen hebben een extra kans nodig om mee te kunnen doen op de arbeidsmarkt. WEAR biedt die kans. Een mooie voorbeeldfunctie die navolging verdient.’’
Over WEAR
WEAR verkoopt pre-loved (tweedehands sneakers) en maakt daarnaast je oude sneakers weer fresh. Door sneakers een tweede leven te geven verminderen we de CO2-uitstoot en wordt de fashion afvalberg kleiner. Bij WEAR werken mensen met onbenut arbeidspotentieel die hun talenten ontdekken en ontwikkelen. In de fast fashion tijd zetten wij graag een stap in de goede richting.