ASN Bank, onderdeel van de Volksbank, is volgens consumenten de meest klantvriendelijke bank van Nederland. Dit blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van een groot onafhankelijk onderzoek door MarketResponse. ASN Bank krijgt daarin de hoogste score in de branche. RegioBank en SNS, ook onderdeel van de Volksbank, completeren de top-3 met een, respectievelijk 2e en 3e plek.
Trots en blij nam Stefanie Fernández van Leeuwen-Leenman, directeur Klant & Dienstverlening van ASN Bank, de hoofdprijs in de categorie banken in ontvangst. ‘Wat een mooie erkenning van onze klanten! We zijn blij dat zij de servicegerichtheid van onze collega’s aan de telefoon, via chat en e-mail zo waarderen. En dat ze zich betrokken voelen bij de duurzame doelen die ASN Bank al sinds 1960 wil realiseren op het gebied van klimaat, natuur en mensenrechten. Deze prijs is voor ons ook een enorme stimulans om continue verbeteringen in alle klantcontactmomenten, ook via internet en mobiel, te blijven ontwikkelen.’
Sinds 2007
Het onderzoek naar het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland wordt sinds 2007 uitgevoerd door MarketResponse. Voor dit onderzoek kunnen organisaties zich niet aanmelden of hun klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. Het is een doorlopend, onafhankelijk onderzoek naar de waardering van eigen klanten.