QURC haalt investering van 120.000 euro op met duurzame sneakers

Bron
QURC

Het Nederlandse schoenenmerk QURC staat in de schijnwerpers na hun succesvolle pitch bij het televisieprogramma Dragons Den van vrijdag 6 oktober. Tijdens de show wist QURC een investering van maar liefst €120.000 binnen te halen en twee enthousiaste Dragons aan boord te krijgen. 

QURC heeft als missie om duurzame mode toegankelijk te maken en wil laten zien dat schoenen van duurzame materialen zich kunnen meten met de gevestigde merken. Weg met het stigma, niks suf, wél duurzaam. QURC laat zien wat er mogelijk is en levert nergens op in, al helemaal niet op uitstraling.

QURC staat bekend om de innovatieve en duurzame materialen die ze gebruiken voor hun schoenen. Een van hun kenmerkende materialen is ‘druivenleer,’ een innovatief product dat wordt vervaardigd uit druivenresten afkomstig uit de Italiaanse wijnindustrie.

Een ander materiaal waar QURC graag gebruik van maakt laat zich makkelijk raden. Namelijk: kurk. “Het bijzondere aan kurk is dat het zo van de boom komt”, zegt Farbod Sattarian, medeoprichter van QURC, “Deze bomen worden eens in de negen jaar ‘geschild’ en vervolgens groeit de bast gewoon weer aan.” Een regeneratief proces dus dat geen schade toebrengt aan de bomen. Een bijkomend effect van de kurkoogst is het feit dat deze kurkbomen dankzij het schillen tot wel vijf keer zo veel CO2 opnemen.

QURC kijkt met vertrouwen naar de toekomst. Het merk blijft haar duurzame collectie uitbreiden, met het oog op het verminderen van de ecologische voetafdruk en het stimuleren van bewuste consumptie.

Gedurende de maanden oktober en november opent QURC naast hun flagship store in Amsterdam ook nog twee pop-up winkels op NS stations in Utrecht en Rotterdam, waar het bedrijf naast hun innovatieve schoenen ook een beperkte oplage duurzame kleding verkoopt.

Share Button