Goede start van crowdfunding voor troepvrije cosmetica voor mannen

Bron
Rossberck

Rossberck is een bedrijf dat ‘troepvrije’ huidverzorgingsproducten ontwikkelt voor mannen. Om verdere groei mogelijk te maken, afgelopen drie jaar is de omzet verdubbeld, zijn zij nu een crowdfunding gestart. Met de financiering die hiermee opgehaald wordt zal het assortiment uitgebreid worden met onder andere zonnebrand en scheerproducten. Deze crowdfunding is opgezet samen met crowdfundingplatform CrowdAboutNow. Op dit moment is al meer dan 50.000 euro van het doelbedrag opgehaald met 40 investeerders!

Wat betekent troepvrij?

Volgens oprichter Mika Koenen, de chemicus van het stel, staat troepvrij voor producten zonder sulfaten, parabenen, PEG’s, siliconen, parfum of microplastics. De ondernemers ontdekten in hun eigen zoektocht naar troepvrije gezichtsverzorging dat veel producten deze vaak goedkope en schadelijke ingrediënten wel bevatten. Ze besloten het heft in eigen hand te nemen en de producten te ontwikkelen die ze zelf niet konden vinden. Zo is Rossberck 6 jaar geleden ontstaan met een eerste lijn aan producten, gezichtsverzorgingsproducten voor mannen. In periode dat ze nu actief zijn, hebben zij al meer dan 15.000 mannen in Nederland en België bereikt met hun producten. Dit heeft voor een stabiele basis gezorgd vanwaaruit zij nu door willen groeien.

Uitbreiding van het assortiment

Vanuit de klantenkring van Rossberck is de vraag ontstaan naar meer troepvrije producten en de oprichters willen graag gehoor geven aan deze vraag. Zij hebben het plan opgevat om op korte termijn zonnebrand, scheerproducten en solide cosmetica, zoals shampoo bars, toe te voegen aan het assortiment. Om deze plannen te realiseren is wel financiering nodig en dat doen ze middels een crowdfunding op CrowdAboutNow.

Financiering via CrowdAboutNow

Dat de oprichters voor crowdfunding kozen om de groeiplannen te realiseren was geen verrassing. Schoenmakers: “Vanaf het begin van Rossberck was één ding voor ons erg belangrijk. Wij wilden graag een merk bouwen samen met onze klanten”. Een eerste groep vaste klanten heeft al mee geïnvesteerd via de crowdfunding op CrowdAboutNow. Daarmee hebben zij samen al 52.415 euro opgehaald in de vorm van een lening. Om de plannen te realiseren moet er in totaal 100.000 euro opgehaald worden. Mee investeren kan tot 27 september.

Beeld: V.l.n.r.: Mika Koenen, Sander Schoenmakers en Sonny Sieben, de oprichters van Rossberck met het huidige assortiment aan verzorgingsproducten.

Share Button