Bron
Independer
Kleine banken bieden een betere service dan grote banken. Bovendien vinden consumenten dat ze meer waar voor hun geld krijgen. Dat blijkt uit de recente update van de Independer Consumenten Monitor, het permanente klanttevredenheidsonderzoek van Independer. ASN Bank krijgt de hoogste waardering (8,1) voor service en ‘value voor money’, gevolgd door Argenta en Regio Bank (beide 7,8). De ASN Bank biedt momenteel de hoogste rente op spaartegoeden en scoort met name hoog (8,2) op ‘beloften nakomen’ en ‘value for money’.
In de top 10 van bestscorende banken is slechts één grote bank terug te vinden. De Postbank staat op de negende plaats met een score van 6,9. SNS Bank en Rabobank krijgen een gemiddelde waardering van 6,8. ABN Amro scoort slechts 6,3.
Permanent klanttevredenheidsonderzoek
Gedurende de periode 1 augustus 2006 t/m 1 maart 2007 hebben ruim 10.500 consumenten op de Independer-site hun mening gegeven over de service van hun spaarbank.
Zij beoordeelden hun bank op de volgende aspecten:
– Klaarstaan voor de klant
– Snelheid van dienstverlening
– Beloften nakomen
– ‘Value for money’ (kwaliteit ten opzichte van de bankkosten)