Bron
SalesExpert
Op de belangrijkste Europese beleggingsfondsenbeurs wist Delta Lloyd op ludieke wijze de meeste aandacht van het publiek te trekken. Honderden bezoekers waren niet weg te slaan bij het klimaatspel "Quest for Glory". Onder luid gejoel streden beleggingsadviseurs tegen elkaar in een game over duurzaam beleggen van Mindgame.
Volgens Rob Nieuwenhuizen van Delta Lloyd is de effectiviteit van een beurs niet gegarandeerd. Iedereen strijdt op een paar vierkantenmeter om de aandacht. "Om onze beurs effectiever te maken, hebben wij Mindgame benaderd voor een attractief spel over duurzaam beleggen."
Delta Lloyd introduceert dit jaar het Water en Klimaat fonds. Klimaatverandering is een belangrijke trend van de toekomst en hierop anticipeert Delta Lloyd. "Om de betrokkenheid van onze klanten hierbij te vergroten, hebben wij dit fonds met het spel "Quest for Glory" op attractieve wijze geïntroduceerd", aldus Rob Nieuwenhuizen.
"Mensen zijn van nature competitief ingesteld. De drive om te winnen zorgt ervoor dat we een spelletjes spelen leuk vinden", aldus Maurice van Leeuwen van Mindgame. Het één-tegen-één videospel "Quest for Glory" speelt hier op in en biedt naast een stuk entertainment ook interessante en relevante informatie. Op een beurs wordt deze vorm van entertainment gewaardeerd: ruim 75% van de tijd was het spel bezet. Inhoudelijke games zijn daarom een perfecte combinatie tussen spanning en informatieoverdracht. Uit Mindgame onderzoeken blijkt namelijk, dat 70% van de spelers zich de aangeboden informatie maanden later nog weet te herinneren.