Vanaf vandaag start de nieuwe reclamecampagne van ABN AMRO. De campagne wil de zakelijke markt verder kennis laten maken met duurzame businessmodellen. Want winst is in geld uit te drukken, maar ook in meer duurzame termen zoals werkgelegenheid, sociale cohesie of behoud van natuur en milieu. Centraal staat de gedachte ‘Winst op alle Fronten’ en de terugkerende hashtag Finance the Future. Het personage – Vincent gespeeld door Mark Rietman – van de laatste vier campagnes is wederom het gezicht van deze campagne. De campagne is ontwikkeld door N=5 en te zien en horen op televisie, radio, online en Schiphol.
Met de campagne willen we laten zien dat wij kansen zien om zakelijke winst te combineren met maatschappelijke winst, aldus Deborah Wietzes, Marketing Manager Corporate Banking ABN AMRO. “Duurzame bedrijfsmodellen bieden kansen voor ondernemers. Uit onderzoek blijkt echter dat ruim de helft van de Nederlandse ondernemingen wel bezig is met verduurzaming, maar dat kennis en tijd vaak tekort schieten. Als bank willen we klanten onze kennis ter beschikking stellen en de bedrijfsmodellen van de toekomst financieren. Duurzaam vastgoed is bijvoorbeeld waardevaster dan niet duurzaam vastgoed. Dat is beter voor de klant, de bank en de omgeving. Winst op alle fronten dus.”
In de campagne worden drie ondernemers uitgelicht. APOC Aviation hergebruikt oude vliegtuigonderdelen voor andere doelen, zoals flight simulators. Vibers™ gebruikt olifantsgras voor CO₂ opnames en na oogst als milieuvriendelijk alternatief voor plastic. PeelPioneers is de duurzame schillenboer van de 21e eeuw en verwerkt citrusschillen slimmer en milieuvriendelijker tot herbruikbare grondstoffen. In de radiospots en online middelen worden twee concrete diensten van ABN AMRO benoemd. Met de Duurzame Investeringstool krijgen klanten kosteloos advies over de duurzaamheid van onroerend goed en kansen tot verduurzaming. En met de Sustainable Finance Desk bundelt ABN AMRO specifieke kennis om zakelijke klanten beter en sneller te helpen om duurzame projecten tot circa 25 miljoen euro te realiseren..