Bron
WAAR Nederland
Het duurzame fairtrade cadeaumerk WAAR Nederland gaat naar de NPEX-effectenbeurs. De ambitieuze onderneming geeft een zevenjarige obligatielening uit met een rente van 8,5%. Het bedrijf, dat vanaf 2012 stevig groeit en 4.500 duurzame cadeauartikelen in het assortiment heeft en die via 1.200 verkooppunten verkoopt, wil de komende jaren fors groeien.
WAAR Nederland is bij een grote schare klanten bekend als een duurzaam lifestylemerk voor cadeauartikelen. Het bedrijf met de hoofdvestiging in Culemborg verkoopt het WAAR-assortiment via succesvolle online-verkoopkanalen, ‘shop in shops’-formules, andere retailers en heeft bovendien een eigen franchisenetwerk van 24 WAAR-winkels, verspreid over heel Nederland.
Met de beoogde opbrengst van de obligatielening, maximaal €2,5 miljoen, investeert WAAR Nederland in de verdere groei-ambities van de onderneming. Naast het versneld ontwikkelen van nieuwe verkoopkanalen, het opwaarderen van interne systemen wordt ook het lifestyle-merk WAAR verder versterkt. WAAR staat voor eerlijk en duurzaam. Het merk heeft een snel groeiende basis van enthousiaste klanten.
Volgens oprichter Alec Clement profiteert WAAR Nederland van de veranderende trends in de samenleving, juist ook in de huidige coronacrisis. WAAR noteerde de afgelopen 5 maanden een forse groei in de omzet van onlineverkopen. WAAR Nederland is al jaren winstgevend.
,,WAAR is een bestendig bedrijf”, zo omschrijft Clement de resultaten van de afgelopen jaren dankzij de snel groeiende klantenschare en inkoop die nauw aansluit bij de vraag van consumenten. ,,Naast een mooi design, een goede kwaliteit gaat het hen om een betere wereld, zo beleven klanten WAAR. En ook wij geloven daarin.”