Sociale onderneming Oma’s Soep zoekt investeerders in haar missie om eenzaamheid tegen te gaan

Oma’s Soep, bekend van de verkoop van haar verse soepen en maaltijden, is op zoek naar groeikapitaal. Dit jaar zal Oma’s Soep al zo’n 1 miljoen soepen en 1 miljoen maaltijden verkopen met een winstgevend business model. Door deze succesvolle verkoop wordt er inmiddels in 10 steden in Nederland activiteiten voor ouderen georganiseerd. Minimaal 50% van de winst van Oma’s Soep wordt namelijk gebruikt om activiteiten voor eenzame ouderen te organiseren. Om nog verder te groeien en meer sociale impact te maken, zoekt Oma’s Soep nu honderden mede-eigenaren. Deze mede-eigenaren kunnen meegroeien met het snelgroeiende bedrijf en daarmee helpen in de strijd tegen eenzaamheid van Oma’s Soep.

Oma’s Soep is de afgelopen jaren hard gegroeid en is inmiddels verkrijgbaar bij o.a. Albert Heijn, Spar, Picnic en flitsbezorgers Gorillas, Flink, Getir en Zapp. De komende jaren wilt Oma’s Soep nog harder groeien door te investeren in marketing, uitbreiding van het team, productontwikkeling en expansie naar het buitenland. Hiervoor is groeikapitaal nodig. Dit zal opgehaald worden via sharefunding; klanten, partners, leveranciers, collega’s en intrinsiek gemotiveerde investeerders worden mede-eigenaar van Oma’s Soep om zo samen de strijd aan te gaan tegen eenzaamheid onder ouderen.

Oprichter Max Kranendijk: “Het unieke aan Oma’s Soep is dat we commercieel onze soepen en maaltijden verkopen, en daardoor tegelijkertijd veel sociale impact maken. De afgelopen jaren zijn wij hard gegroeid, in 2020 en 2021 verdrievoudigde wij onze omzet. In 2021 werd afgesloten met 2.3 miljoen euro omzet en een nettowinst van 180 duizend euro. Dankzij deze resultaten hebben wij dit jaar al meer dan 35.000 ontmoetingen met ouderen kunnen realiseren. Door middel van deze investering kunnen wij harder groeien en nog meer sociale impact maken!

Het beste recept tegen eenzaamheid

Eenzaamheid onder ouderen is een groot en groeiend probleem. Bijna de helft van alle ouderen in Nederland (1,4 miljoen mensen) voelt zich regelmatig eenzaam. Oma’s Soep lost dit probleem op door met de opbrengsten van haar producten activiteiten voor eenzame ouderen te organiseren.

Medeoprichter Martijn Canters: “Wij willen structureel eenzaamheid tegengaan door plezier te maken met ouderen, dat kunnen wij iedereen aanraden. Ouderen maken we blij door wekelijks Oma’s Soep kookdagen en Oma’s Soep-aan-Huis dagen te organiseren. Tijdens de kookdagen gaan ouderen en jongeren in buurthuizen met elkaar koken. Bij de Oma’s-Soep- aan- Huis dagen worden ouderen wekelijks thuis bezocht door onze vrijwilligers, die de ouderen blij maken met een soepje, een kaartje en een cadeautje. Hoe meer soep en maaltijden Oma’s Soep verkoopt, hoe meer ouderen wij wekelijks blij kunnen maken”.

Hoe investeren?

Dankzij digitalisatie van aandelen kunnen particuliere investeerders al met een minimaal bedrag van 250 euro gemakkelijk instappen via het platform genaamd Broccoli. Vanaf 20 juni start de campagne en is er de mogelijkheid om certificaten van aandelen te reserveren, die vanaf begin juli verzilverd kunnen worden. Als de animo groter blijkt dan het aantal beschikbare aandelen komt de reservering te vervallen en worden de aandelen uitgegeven op basis van first-come-first-serve. Meer informatie over Oma’s Soep en haar verdere opschaling lees je op www.omassoep.nl/investeren.

Share Button