Soft Revolt, een duurzaam lingeriemerk uit Amsterdam, heeft meer dan 1 miljoen euro aan financiering binnengehaald, met een aanzienlijke bijdrage van het Borski Fonds. Het bedrijf gebruikt het geld om de duurzaamheid van Soft Revolt’s beha’s te verbeteren, het team uit te breiden en nog meer vrouwen in Europa te ondersteunen.
Soft Revolt is in 2020 opgericht door Elles Roeleveld en Kim Bakker. Het lingeriemerk creëert stijlvolle, draadvrije en naadloze bralettes met een duurzame twist. Door innovatieve garens te combineren met verschillende steken en machinespanningen, bieden hun bh’s de ondersteuning die vrouwen nodig hebben, zonder dat zij enig ongemak hoeven te ervaren. Ze zijn bovendien vriendelijk voor zowel huid als het klimaat. Sinds de lancering van de eerste bralette in 2020 heeft Soft Revolt al 20.000 vrouwen in 17 landen ondersteund.
Ronde van 1 miljoen
Borski Fund en een angel investor hebben bijna €800.000 bijgedragen, terwijl een eerdere crowdfundingcampagne €300.000 heeft toegevoegd. Daarmee komt deze financieringsronde op ruim 1 miljoen euro. Soft Revolt zal het geld gebruiken om de ecologische voetafdruk van haar duurzame bh’s verder te verkleinen.
Nog duurzamer
De bralettes van het merk, die met een gepatenteerde 3D-breitechniek uit één stuk worden gemaakt, hebben al een minimaal productieresidu. Met deze financiering wil Soft Revolt de milieu-impact van haar duurzame bh’s nog verder verminderen. Met een uitstoot van slechts 2 kg CO2 per product (geverifieerd door tex.tracer) wil het merk ‘s werelds meest duurzame beha in de markt zetten.
Simone Brummelhuis, partner en fondsdirecteur Borski Fund: ‘Soft Revolt herdefinieert de toekomst van lingerie met hun innovatieve 3D-gebreide beha. In dit innovatieve bedrijf komen de kracht van technologie, de belofte van duurzaamheid en de passie van vrouwelijk ondernemerschap samen.’